Čtyři nekompromisní technická řešení jsou základem pro to, abychom mohli Jimnyho hrdě označit jako opravdový terénní vůz: masivní žebřinový rám, velké nájezdové úhly, tuhé nápravy s vinutými pružinami a pohon všech kol s přídavnou redukční převodovkou.
Už od první generace z roku 1970 Jimny spoléhá na žebřinový rám, který je základním předpokladem odolnosti při dlouhodobém využívání auta v terénu. V nejnovější generaci je rám vyztužen dvěma přídavnými příčkami a výztuhou v tvaru X.
Pro terénní vůz neexistuje lepší řešení. Tuhé nápravy vpředu i vzadu poskytují Jimnymu špičkovou trakci na nejrůznějších druzích povrchu. Když je kolo na jedné straně při přejezdu překážky tlačeno nahoru, tuhá náprava přirozenou cestou zajistí přitlačení kola na druhé straně směrem dolů. To zvyšuje schopnost pneumatik přenášet v náročném terénu hnací sílu od motoru.
Systém AllGrip PRO umožňuje podle konkrétní situace, od jízdy na vozovce po terén, jednoduše zvolit způsob fungování pohonu všech kol. Režim 4L je stálý pohon všech kol s redukčním převodem a je určen do nejnáročnějších podmínek. Poskytuje maximální trakci a největší sílu na kolech. Do lehčího terénu a pro jízdu vyšší rychlostí je vhodný režim 4H - přední a zadní kola jsou roztáčena vyšší rychlostí a redukční převod není aktivní. Na zpevněné cesty je určen režim 2H (pohon zadních kol) snižující spotřebu i hluk.
Štědré nájezdové úhly a co největší volný prostor pod karoserií jsou nejlepším způsobem, jak vytěžit z terénních schopností auta maximum. Tyto vylepšené parametry - vzhledem k předchozí generaci - pomáhají překonávat ostré překážky bez rizika poškození nárazníků nebo karoserie. Světlá výška se oproti předchůdci zvýšila o 20 mm.