Suzuki Vitara

Technologie Suzuki Vitara

Více funkcí. Více bezpečnosti. Více... WOW!

Vitara nemá jen skvělý vzhled, ale také spoustu chytrých funkcí. Díky nejmodernějším technologiím se mohou řidič i celá posádka cítit chránění, v bezpečí a pohodě.

Pokročilé asistenční systémy

Suzuki Safety Support*

Vitara je vybavena pokročilými funkcemi sledování provozu, které využívají kombinaci monokulární kamery a laserového senzoru pod čelním sklem. Spojením monokulární kamery, jež vyniká při detekci překážek ve střední až velké vzdálenosti a dokáže rozpoznat chodce nebo podélné dopravní značení, a laserového senzoru, který sleduje bližší překážky a podporuje kameru při jízdě v noci, dosahuje Vitara vynikající úrovně aktivní bezpečnosti.

* Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značení má určitá omezení.

Systém nouzového brzdění (DSBS - Dual Sensor Brake Support)

Při jízdě Vitara současně využívá dvojici senzorů - monokulární kameru a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozidlem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů.

Varování

Varování

Varuje řidiče zvukovým signálem a kontrolkou.

Brzdový asistent

Brzdový asistent

Pokud je riziko srážky vysoké a řidič panicky brzdí, systém aktivuje brzdový asistent, který zvýší brzdnou sílu.

Automatické brzdění

Automtické brzdění

Pokud je riziko srážky ještě vyšší, systém začne automaticky brzdit plnou silou.

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu

V rychlostech mezi 60 a 160 km/h systém monokulární kamerou sleduje podélné značení na silnici. Pokud hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém automaticky protipohybem vyvolaným elektrickým posilovačem řízení pomáhá řidiči udržet Vitaru ve správném jízdním pruhu.

Systém sledování únavy řidiče

Systém sledování únavy řidiče

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém rozpoznává přímý směr jízdy. V případě, že řidič "kličkuje", například z důvodu únavy, systém zobrazí varovné hlášení na displeji a začne vibrovat volantem.

Rozpoznání dopravních značek

Rozpoznání dopravních značek

Tento systém pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky. Pokud v daném úseku platí současně více omezení, displej dokáže zobrazit až tři různé značky najednou.

Sledování mrtvého úhlu

Sledování mrtvého úhlu

Pro bezpečnou změnu jízdních pruhů při jízdě rychlostí nad 15 km/h je Vitara vybavena dvěma radarovými senzory v zádi, které sledují ostatní vozidla v mrtvých úhlech na obou stranách. Pokud se jiné vozidlo přibližuje do sledované zóny nebo se již nachází v mrtvém úhlu, ve zpětném zrcátku na příslušné straně se rozsvítí varovná kontrolka. Jestliže řidič směrovkou indikuje změnu jízdního pruhu a hrozila by srážka, kontrolka se rozbliká a doplní ji zvukový signál.

Nespoléhejte se prosím jen na asistenční systémy. Vždy řiďte bezpečně.

Dokonalý komfort

Adaptivní tempomat (ACC - Adaptive Cruise Control)*

Pokud se v jízdním pruhu před Vitarou vyskytne jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí milimetrového radaru zjistí jeho přítomnost, přizpůsobí mu rychlost jízdy a udržuje bezpečný rozestup, nastavitelný ve třech stupních**. Pokud se jízdní pruh uvolní, adaptivní tempomat automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (nad 40 km/h).

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go*

(pro vozy vybavené šestistupňovou automatickou převodovkou)

Funkce Stop & Go ke standardním vlastnostem adaptivního tempomatu přidává možnost udržovat bezpečný odstup až do úplného zastavení. Funkce Stop & Go rozšiřuje možnosti využití adaptivního tempomatu, například v dopravních zácpách.***

1. Udržování konstantní rychlosti

Udržování konstantní rychlosti

Pokud je odstup od vpředu jedoucího vozidla dostatečný, Vitara udržuje konstantní nastavenou rychlost.

2. Zpomalování

Zpomalování

Jestliže vozidlo vpředu jede nižší rychlostí než Vitara, nastavená rychlost Vitary se automaticky sníží tak, aby byl zachován bezpečný rozestup. (Pouze adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go) Pokud vpředu jedoucí vozidlo zpomaluje až do úplného zastavení, Vitara postupně snižuje rychlost, až v bezpečné vzdálenosti zastaví také. Pokud se vozidlo před Vitarou během 2 sekund od zastavení opět začne pohybovat, Vitara se rozjede také a u toho zachovává bezpečný rozestup. V opačném případě se adaptivní tempomat deaktivuje a řidič musí sešlápnout brzdový pedál, pokud chce, aby Vitara zůstala stát.

3. Zrychlování

Zrychlování

Pokud vozidlo vpředu opustí původní jízdní pruh a před Vitarou tak vznikne dostatečný prostor, rychlost se automaticky zvýší na původní nastavenou hodnotu.

Zadní parkovací kameraZadní parkovací kamera

Displej může zobrazovat pohled z kamery na dveřích zavazadlového prostoru, která usnadňuje výhled směrem vzad při couvání.

 

Přední a zadní parkovací senzoryPřední a zadní parkovací senzory

Ultrazvukové senzory v náraznících sledují překážky okolo vozu a upozorňují na ně audiovizuálním varovným signálem. V případě, že Vitaře stojí v cestě překážka, znázorní se tato skutečnost na informačním displeji a současně se spustí akustické varování.

 

Sledování prostoru za vozemSledování prostoru za vozem

Při couvání rychlostí do 8 km/h Vitara pomocí dvou radarových senzorů umístěných na zádi sleduje prostor za vozem. Pokud se z boku blíží jiné vozidlo, systém řidiče na tuto skutečnost při vyjíždění z parkovacího místa upozorní. Současně se zobrazí varování na informačním displeji a spustí se zvukový signál. Díky této pomoci je vyjíždění z míst s omezeným výhledem bezpečnější.

* Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značení má určitá omezení.
** Délka bezpečného rozestupu se liší v závislosti na rychlosti jízdy.
*** Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go se deaktivuje a systém přestane účinkovat na brzdy 2 sekundy po úplném zastavení.

Nespoléhejte se prosím jen na asistenční systémy. Vždy řiďte bezpečně.

Suzuki Smartphone audio

Suzuki Smartphone audio

Sedmipalcový dotykový displej s rozhraním pro připojení chytrého telefonu

Sedmipalcový dotykový displej poskytuje intuitivní ovládání multimediálního systému, ať už se jedná o přehrávání hudby, telefonování v režimu hands-free, navigaci, nebo práci s aplikacemi ve Vašem telefonu. Všechny funkce jsou přehledně rozděleny do čtyř skupin - Poslech, Volání, Jízda a Připojení. Systém Suzuki Smartphone Linkage Audio umožňuje připojení telefonu přes rozhraní Apple CarPlay, Android AutoT a MirrorLinkT.* Apple CarPlay nabízí po připojení kompatibilního iPhonu přes USB přístup k telefonování, hudbě, zprávám a navigaci, a to buď skrze hlasové ovládání, nebo dotykově na displeji. Android Auto přenáší na dotykový displej Google MapsT, GoogleT Search a další služby Google. MirrorLinkT nabízí přístup k různým aplikacím v chytrém telefonu, abyste mohli ovládat funkce svého telefonu přímo na dotykovém displeji ve voze.

Multifunkční volantMultifunkční volant

Snadno použitelný volant s intuitivně rozmístěnými tlačítky dává řidiči plnou kontrolu nad všemi podstatnými funkcemi bez nutnosti sundat ruce z volantu. Tlačítka na levé straně ovládají rádio, telefon připojený přes BluetoothR a základní funkce konektivity s chytrým telefonem. Tlačítka na pravé straně jsou určena pro kompletní nastavení všech funkcí adaptivního tempomatu.

* Apple CarPlay funguje v zemích uvedených na seznamu pod tímto odkazem: https://www.apple.com/ios/feature-availability/#applecarplay-applecarplay. Pro více informací včetně výčtu modelů iPhone kompatibilních s Apple CarPlay jděte na: https://www.apple.com/ios/carplay/. Apple, Apple CarPlay a iPhone jsou ochranné známky Apple Inc. registrované v USA a dalších zemích. Android Auto funguje v zemích uvedených na seznamu pod tímto odkazem: https://www.android.com/auto/#hit-the-road. Vyžaduje aplikaci Android Auto dostupnou přes Google Play a chytrý telefon kompatibilní se systémem Android aktualizovaným na verzi AndroidT 5.0 Lollipop nebo vyšší: https://support.google.com/androidauto/#6140477. Android a Android Auto jsou ochranné známky Google LLC.
MirrorLinkT funguje v zemích uvedených na seznamu pod tímto odkazem: https://cert.mirrorlink.com/ProductListing/. MirrorLinkT je registrovaná ochranná známka Car Connectivity Consortium LLC.

Bezpečnost na úrovni

Pevný skelet karoserie TECTPevný skelet karoserie TECT

Konstrukce karoserie využívá konceptu Suzuki TECT. Pevná struktura při nehodě účinně pohlcuje a rozptyluje energii nárazu.

 

AirbagySedm airbagů

Výbornou ovladatelnost Vitary doplňují bezpečnostní prvky, které mají za úkol ochránit posádku při nehodě. Mezi ně patří dvojice čelních airbagů pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, jež chrání hrudník při bočním nárazu, okenní airbagy, které při bočním nárazu chrání hlavy pasažérů v obou řadách sedadel, a kolenní airbag chránící nohy řidiče při čelním nárazu.

ESPESPR

Pokud kola ztrácí trakci, stabilizační systém ESPR* automaticky upraví výkon motoru a přibrzdí kola, aby řidič udržel kontrolu nad vozem.

* ESPR je registrovaná ochranná známka Daimler AG.

Každodenní použitelnost

Velký prostor pro zavazadla

Velký prostor pro zavazadlaVelký prostor pro zavazadlaŠiroký vstupní otvor, nízká nakládací hrana a velkorysý objem 710 litrů zavazadlového prostoru po sklopení zadních sedadel* Vám dávají jistotu, že dovnitř naložíte vše, co potřebujete převážet.

* Měřeno dle metodiky německé asociace automobilového průmyslu VDA.

KlimatizaceAutomatická klimatizace

Díky jednoduchému nastavení máte jistotu, že uvnitř Vitary bude vždy taková teplota, jakou si přejete.

 

Panoramatické střešní okno Panoramatické střešní okno

Prosklená střecha se skládá ze dvou dílů, které se důmyslně zasouvají nad sebe. Do interiéru tak přináší nejen světlo, ale i čerstvý vzduch.

 

Loketní opěrka mezi předními sedadlyLoketní opěrka mezi předními sedadly

Pro dosažení maximálního komfortu má středová loketní opěrka posuvný horní díl. Pod ním se nachází objemná schránka na uložení drobných předmětů.