Suzuki Vitara

Suzuki Vitara - čas prolomit hranice

Projekty, ambice, významné události - život dospělých je plný zodpovědnosti. Ale za všemi těmi plány a důležitými schůzkami se skrývá něco hlubšího uvnitř nás: to malé dítě, které chce vyrazit za hranice všedních dnů! Svádí nás to každý den. Jezdit po silnici i v terénu, užívat si strhující design a špičkové technologie. Objevte novou Suzuki Vitaru.

Výkon v každém terénu

Společník do všech podmínek: seznamte se s všestranným vozem, který si poradí za každého počasí s libovolným povrchem pod koly. Pohání jej silné a úsporné motory BoosterJet. Přenos výkonu na všechna kola zajišťuje unikátní systém pohonu 4×4 AllGrip. Opravdové SUV od Suzuki těží z desítek let zkušeností: poskytuje radost z jízdy bez námahy a s maximální trakcí za všech okolností.

Suzuki Vitara

Mimořádně efektivní pohonné jednotky

Motor 1.0 BoosterJet

Motor 1.0 BoosterJetZážehový motor 1.0 BoosterJet kombinuje přímé vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem. Díky tomu dosahuje na jedné straně točivého momentu na úrovni atmosférického motoru o objemu 1,8 litru, zároveň má však vynikající spotřebu paliva. Systém přímého vstřikování benzinu snižuje teplotu ve válcích, což vede k účinnějšímu spalování, a tedy i nižší spotřebě paliva. Díky přeplňování turbodmychadlem má motor vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, který je výhodou ve všech provozních podmínkách: ve městě, při sportovní jízdě i v terénu.

 

Motor 1.4 BoosterJet

Motor 1.4 BoosterJetKompaktní zážehový motor 1.4 BoosterJet s přímým vstřikováním a přeplňováním turbo­dmychadlem umožňuje Suzuki Vitaře jízdu na vlně točivého momentu. Turbodmychadlo doplněné mezichladičem stlačeného vzduchu zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách a umožňuje dynamickou jízdu dokonce už okolo 2 500 otáček. Obtokový ventil, který otevíráním nebo uzavíráním reguluje tlak dodávaný turbodmychadlem, výrazně zrychluje odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu a pomáhá snižovat spotřebu. Systém přímého vstřikování díky optimalizaci množství vstříknutého paliva, načasování okamžiku vstřiku a tlaku, pod kterým se palivo dostává do válců, dále zvyšuje účinnost motoru. Optimalizovaný sací trakt napomáhá akceleraci vozu a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců zlepšuje hospodárnost provozu.

 

Pětistupňová manuální převodovka (motor 1.0 BoosterJet)Pětistupňová manuální převodovka (motor 1.0 BoosterJet)

Odstupňování převodů je nastaveno s ohledem na spotřebu paliva a jízdní výkony. Díky provedeným inovacím se zdokonalilo řazení, pohyb řadicí páky je jemnější. Zvýšená tuhost skříně převodovky potlačuje přenos hluku a vibrací.

 

Šestistupňová manuální převodovka (motor 1.4 BoosterJet)Šestistupňová manuální převodovka (motor 1.4 BoosterJet)

Optimalizované odstupňování převodů zlepšuje spotřebu paliva a jízdní výkony. Nově přidané vyvažovací závaží přináší příjemnější pocit z řazení. Zvýšená tuhost skříně převodovky navíc potlačuje přenos hluku a vibrací.

 

Šestistupňová automatická převodovka (motory 1.0 a 1.4 BoosterJet)Šestistupňová automatická převodovka (motory 1.0 a 1.4 BoosterJet)

Díky zvětšenému rozsahu převodů nabízí šestistupňová automatická převodovka vynikající akceleraci, a to i při rozjezdu z místa, a současně nízkou spotřebu paliva při jízdě vysokými rychlostmi. Zabudovaný chladič oleje usnadňuje udržení převodovky v optimálním rozsahu provozní teploty i pod zátěží, což dále zlepšuje spotřebu v běžném provozu.

 

Páčky pod volantem pro ruční volbu převodůPáčky pod volantem pro ruční volbu převodů (šestistupňová automatická převodovka)

Změnit převod lze rychle a snadno přesně v okamžiku, kdy si to řidič přeje. Díky páčkám pod volantem pro ruční volbu převodů může být sportovní jízda stejně zábavná jako u vozu s manuální převodovkou.

 

AllGripPohon všech kol AllGrip

Systém pohonu všech kol AllGrip

"Vůz, který si poradí s nezpevněným povrchem a dostane Vás na místa, kam auta dříve jet nemohla." S touto filozofií jsme v roce 1970 vyvinuli náš první vůz s pohonem všech kol. Pokročilý systém AllGrip vychází z desetiletí zkušeností s vývojem pohonu 4×4. Naše technologie je zdokonalena tak, aby Vám poskytovala radost, potěšení a jistotu. S pohonem AllGrip Vitara vyhoví všem Vašim potřebám a rozšíří okruh možných aktivit.

Čtyři volitelné jízdní režimy

Vyberte si na ovládacím panelu mezi sedadly jeden ze čtyř jízdních režimů: Auto, Sport, Snow nebo Lock. Barevný multifunkční displej na přístrojovém štítu zřetelně zobrazuje, jaký režim systému AllGrip je právě aktivní.

Čtyři volitelné jízdní režimy

Režim Auto

Hlavní prioritou je nízká spotřeba paliva v běžných provozních podmínkách. Vůz využívá pohon všech kol v zájmu zvýšení bezpečnosti, pokud hrozí protočení předních kol.

Režim Sport

Přenosem hnací síly na zadní kola zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Pro snadnější využití výkonu motoru zostřuje reakce při sešlápnutí plynového pedálu.

Režim Snow

Optimální řešení pro jízdu na sněhu, na nezpevněném nebo na kluzkém povrchu. Zlepšuje trakci při zrychlování a stabilizuje vůz v obtížných provozních podmínkách.

Režim Lock

Pro vyproštění ze sněhu, bláta nebo písku systém směřuje více točivého momentu na zadní kola. ESPR* a další technologie jsou nastaveny tak, aby pomáhaly při rozjezdu a jízdě nízkou rychlostí. V rychlostech nad 60 km/h se režim Lock automaticky přepne do režimu Snow.
* ESPR je registrovaná ochranná známka Daimler AG.

Asistent sjíždění svahuAsistent sjíždění svahu

Když se vůz pohybuje ve strmém klesání směrem dolů a brzdný účinek motoru ho nestačí zpomalovat, asistent sjíždění svahu začne přibrzďovat kola, aby udržel nízkou rychlost jízdy. Díky tomu se můžete plně koncentrovat na řízení.